woensdag 17 juli 2013

Kwekerij Amstenrade

Vandaag zijn Hubbie en ik er even tussenuit geweest .
* Haakjuffie * moest even haar gedachten verzetten en waar kan dat beter dan bij een hele fijne kwekerij.  Als je van rust en van bijzondere planten en van historie houd, moet je hier echt eens naartoe gaan.
Neem alvast een kijkje op hun prachtige site : Kwekerij Amstenrade  .
Of geniet mee met de foto's die ik maakte ..



                        Alleen de entree al was adembenemend mooi















Ze hebben naast alle mooie planten en bloemen een grote collectie kruiden .
Waaronder vele soorten munt, sommige soorten had ik nog nooit gezien .
Zo hadden ze Ananasmunt, Basilicummunt, Zwitserse munt, Aardbeienmunt ,
Bananenmunt, Appelmunt, Dropmunt en nog veel meer soorten. Erg bijzonder !





Prachtige bloemen en planten waarop vele vlinders , bijen en hommels op af komen . Het was dan ook een gegons van jewelste . Heerlijk <3










Dat alles in een hele mooie omgeving,
vlak naast een kasteel.








Een oude oranjerie was er ook,
echt een familie bedrijf wat al meerdere generaties oud is.




Ook is er een winkeltje met allemaal heerlijke spulletjes <3





Prachtige kiwi planten beklimmen de gevel.






Ook was er een klein terrasje , helemaal verstopt .
waar je heerlijk koffie en thee kon drinken.
De koffie werd nog ouderwets gezet, hoe leuk!
Bij de koffie en thee krijg je standaard
 een heerlijke plak zelfgebakken citroencake .








Je kan er zelfs een high tea nuttigen of meenemen naar huis.




Verstopt tussen al het groen lag deze lieverd te slapen..





En ben je op zoek naar een bijzondere hortensia soort,
dan ben je hier aan het juiste adres.
Wat een rijkdom, ik heb echt even zitten genieten van al dat moois hoor.










En met die warmte is het zaak alles goed nat te houden,
en dat gebeurde volop ;)





Mijn hoofd is weer leeg,
mijn ziel tot rust gekomen,
en ik heb echt een gouden middag gehad.
Heerlijk, wederom een aanrader vlak bij ons in de buurt.
Waarom zou je op vakantie willen,
als hier zoveel moois te ontdekken is?


Een fijne dag ,
Liefs * Haakjuffie *


Update... helaas is deze mooie Kwekerij definitief opgeheven...