zaterdag 21 september 2013

De grote reis van Roodstaart ; De ontmoeting met Zwaantje .

We vinden Roodstaart weer aan de oever van de Rode Beek ,
op een nieuwe plek deze keer.
 Ze heeft best een groot stuk gevaren en heeft voor de nacht haar tent hier op moeten slaan.  
Helaas word het nu steeds kouder buiten, dus de tocht word steeds zwaarder.
Gelukkig was ze goed voorbereid en had ze in haar knapzak een warme trui mee. 





Ze geniet van wat lekkere banaantjes en een glas vers water uit de Rode Beek.




Plots hoort ze haar naam roepen...
Wie kan dat nu zijn??



Aha, zien jullie dat?
Het is Zwaantje!
Het is haar gelukt Roodstaart te vinden .



Ben jij Roodstaart?  
Ik ben Zwaantje.
Kan je even wat dichterbij me komen?
Ik wil je wat vragen.




Dus Roodstaart pakt haar vlot, en vaart naar de overkant.

Ja, ik ben Roodstaart , wat wilde je me vragen Zwaantje?




Mascotte heeft me gevraagd om je te vragen of je wil laten weten hoe het met je gaat . Ze maakt zich zorgen om je, omdat ze al een poosje niks van je gehoord heeft.   Ik beloofde haar jou te zoeken voor haar.




ooh, wat dom van mij!
Ik heb zo genoten van de hele reis dat ik dat helemaal vergeten ben ..
Maar ik heb een idee , lieve Zwaantje.




Zwaantje luisterde goed naar Roodstaart , en bespraken samen een hoop.
Maar wat ze samen bespraken blijft nog even een verrassing ;)




En toen ze uitgesproken waren,
ging Zwaantje weer op weg,




op weg ,  naar de vijver van Mascotte .
Om daar te vertellen wat ze heeft afgesproken met Roodstaart .



Goede reis, Zwaantje!

Ben je ook zo nieuwsgierig naar het geheime plannetje van Zwaantje en Roodstaart?
Blijf dit verhaal dan volgen... dan kom je er vanzelf achter :)


Was getekend, 
Roodstaart & Zwaantje <3