dinsdag 17 september 2013

Mascotte en Zwaantje

Mascotte is wat sipjes vandaag....
Ze heeft nu al een poosje niks van Roodstaart gehoord.
Hoe zou het met haar zijn?


Daarom zat Mascotte wat voor zich uit te staren bij de vijver in onze tuin.




Zien jullie hoe sip ze kijkt?






Hee, wie is dat daar in de vijver?

Wie ben jij? vraagt Mascotte.





Ik ben Zwaantje de zwaan.
Wat is dit een fijne vijver zeg; vol met lekkere sappige kroost .
Daar ben ik gek op!




Maar wie ben jij? en waarom kijk je zo sip?




Ik ben Mascotte , en ik heb al een poosje niks van Roodstaart gehoord.
Ze is mijn nichtje, die met haar vlot op de Rode Beek vaart .






De Rode Beek zeg je?
Ik wilde daar juist naartoe gaan . 
Zal ik voor je op zoek gaan naar Roodstaart , en vragen of ze je wil laten weten hoe het met haar gaat?





Dat vond Mascotte een heel goed plan.
Wat lief van je Zwaantje , dat je dat doen wil voor mij <3





Geen enkel probleem, ik doe het graag voor je.
Tot snel dan lieve Mascotte .
Ik zal Roodstaart zoeken voor je .






Mascotte was weer helemaal blij,
en toen Zwaantje weer verder gezwommen was ,
plukte ze wat verse munt ,





en ging binnen heerlijk een vers kopje munt thee drinken.
Met wat lekkers erbij.




Ben je benieuwd of het Zwaantje gaat lukken Roodstaart te vinden?
 Blijf dit blog dan volgen, dan weet je het snel genoeg ;)


Word vervolgd,

Getekend Zwaantje <3