donderdag 3 oktober 2013

Cato

Gisterenmorgen zat ik zwaar verliefd tegen mijn beeldscherm aan gekleefd. 
Ik was namelijk blogjes aan het lezen, en was bij een van mijn favo blogs aanbeland; namelijk die van Blauw Ruitje.  Ik volg haar al een poosje , en was na het zien van haar poppenkind Saartje compleet verliefd. Deze lieverd stuurde me een poosje geleden steeds post van Jaap en Truus de Boer , weten jullie dat nog? En uiteindelijk kwamen Jaap en Truus de Boer zelfs op bezoek bij me. 
Om haar te bedanken stuurde ik haar een aapje, Blauw Ruitje genaamd. 
Die zie je regelmatig op haar blogje allerlei avonturen beleven. 
Maar na een tijdje kreeg ik steeds post van Blauw Ruitje, met allemaal hints die ik maar niet begreep. Een stukje katoen, een stukje stof, een papiertje met tekst, een foto van Blauw Ruitje met vulling in haar hand....
Ik dacht er verder maar niet meer over na, en wachtte het wel af.
Totdat ik dus gisteren op haar blog poppenkind Cato zag verschijnen.
Ook al zo'n mooi roodharig meisje met prachtige groene oogjes. Uiteraard werd ik dus weer verliefd <3.  Ik schreef in mijn reactie dat ik hoopte dat we zo af en toe nog eens wat van haar zouden lezen op haar blog.
Dat bleek helemaal niet nodig te zijn gisterenmiddag ;)

Want de bel ging , en voor de deur stond Meneertje Pakketpost met een mooi pakje in zijn hand.  Aan de kleur kon ik al zien dat het van Blauw Ruitje afkomstig was, maar dat de inhoud zo speciaal was had ik nooit durven dromen.


   Poppenkind Mees en Knofje mochten me helpen het pakje open te maken .
Ze vonden het maar wat spannend :)








Na wat scheurwerk verscheen er een zwarte doos ..



Die sterke Mees tilde met gemak de deksel eraf ,



en er verschenen twee mooie blauwe pakjes.
Knofje was helemaal overdonderd bij het zien van de tekst op de envelop .




Tja, ook ik moest daar van blozen hoor ...



Nieuwsgierig als we waren, las ik de lieve kaart ..



En begreep ik dat ik de nieuwe poppenmama mocht zijn van die mooie Cato ,
waar ik vanmorgen totally in love naar zat te kijken <3
Maar dat kon toch helemaal niet?
Waarom zou ik de nieuwe mama van Cato mogen zijn?

Maar toen ik de pakjes voorzichtig openmaakte, 
bleek het toch echt waar te zijn.

Cato deed haar intrede in Huize * Haakjuffie * ,
compleet met koffer en reistas <3





Aan alles was gedacht;
een pyjama, een extra setje kleding, een warme winterjas,
haar eigen mooie beddengoed en kussen....




Compleet overdonderd was ik , en alle poppenkindjes met mij .
Maar we waren allemaal verliefd op dit mooie schepseltje met haar prachtige rode haartjes en lieve groene oogjes.
Ze is meer dan welkom bij ons, en we gaan haar een fijn leventje geven hier.


Omdat ze nogal moe was van de reis, hebben we verse thee gemaakt met wat cake erbij , en ging de hele poppenfamilie kennis maken met haar .
Gezellig aan de tafel even kletsen met zijn allen.



Al vrij snel was  duidelijk dat Mees en Cato elkaar wel erg lief vonden.



Pluk en Sjuul zaten er maar een beetje pips bij,
maar gelukkig hebben die hun eigen vriendjes waar ze mee konden knuffelen.




De meiden vonden haar gelukkig ook erg leuk ,
en als echte dames kletsten ze wat af samen :)



Kleine Tibbe mocht zelfs op schoot bij die lieve Cato <3




Na de thee ging iedereen weer zijn eigen ding doen,
en kreeg ik de kans om even met Cato alleen te zijn.
Ze liet me haar mooiste jurk zien, die haar mama speciaal voor haar gemaakt had. Heel erg knap en vol met kleine details.






Ineens kwam Mees heel verlegen aanlopen .
Hij had een roos voor Cato meegebracht .
Daar moest ze van blozen  ..




Samen gingen ze nog even gezellig op het bankje zitten ,
en hielden elkaars hand vast ..




De vonk was overgesprongen en de eerste knuffel is een feit!
Wat een schattig stel is het samen he?




Maar toen werd Cato wel erg moe en zat maar te gapen.
Dus maakten we haar bedje op ,
en deed ze haar mooie pyjama aan .



Heel eventjes nog lag ze heerlijk na te genieten ,




tot ze niet veel later , in een diepe slaap viel <3 





Lieve , lieve blogvriendin ...
Hoeveel keer moet ik nog bedankt gaan zeggen om je te laten weten hoeveel dit voor mij betekend? Waarschijnlijk de rest van mijn leventje ....
Zoals ik al eerder in mijn mail naar je schreef; 
voor sommigen is ze "maar " een pop... voor mij zoveel meer .
Het gevoel dat een bijzonder persoon, die ik niet eens in het echt ontmoet heb, zoiets moois en persoonlijks maakt voor een doodgewone * Haakjuffie *.
Opstuurt in een zeer moeilijke periode van mijn leven.
Een gigantische zon die mij weer doet lachen, na een zwaar weekend .
Je timing is zo ontzettend goed , en je liefde die je me stuurt is zo erg voelbaar. Echt, ik voel me heel erg warm van binnen en het geeft me weer de kracht die ik nodig heb om toch maar weer door te vechten.
Want je weet; zo positief als ik in het leven sta, ook ik heb soms een periode dat ik mijn koppie laat hangen. Maar die periode heb jij, door mij Cato te sturen, compleet laten verdwijnen.

Dank je wel lieve engel van me,
dank je wel dat jij er bent...

Ik draag je in mijn hart, voor altijd!

Love & Light,
* Haakjuffie *

en mijn mooiste meisje ooit..
Cato!