woensdag 2 oktober 2013

De grote reis van Roodstaart ; Op zoek naar ..................

Zoals jullie weten, is Roodstaart aangekomen bij haar eindbestemming. 
De plaats waar het geheime plan onthuld gaat worden. 
Het geheime plan wat Roodstaart samen met Mascotte & Zwaantje bedacht heeft .





Ze is dus nu in Duitsland, en om precies te zijn , is ze hier: 




Ja, ze is aangekomen in het Wildpark in Gangelt !
Want ook daar loopt de Rode Beek langs .
En hier in het Wildpark is iemand die ze gaat ontmoeten ....
en die iemand heeft te maken met het geheime plan :)





Maar wat nu?
Het Wildpark is enorm groot en Roodstaart wil niet de weg kwijtraken hier.
Dus besluit ze om goed de  plattegrond van het park te bekijken ,
zodat ze weet waar ze heen moet .





In het park komt ze allerlei dieren tegen. 
Als eerste de wijze uilen. 
Roodstaart vind ze heel bijzonder met hun prachtige veren ,
en gaat ze dan ook op haar gemak bewonderen.








Ook hele stoere roofvogels komt ze tegen, 
waar ze graag wat afstand van bewaard.
Je weet immers maar nooit of ze trek hebben in een klein aapje .





Hij ziet er best wel eng uit vinden jullie niet? 





ach, deze lieverd vind Roodstaart wel leuk .



een schattige kleine oehoe. 
Meteen moet Roodstaart aan * Haakjuffie * denken .
Die houd zo van uiltjes <3





Roodstaart heeft al een behoorlijk eind gelopen,. 
en is inmiddels de weg toch kwijt geraakt in het park.

Wat moet ik nu doen? denkt Roodstaart.





Weet je wat.. ik vraag het gewoon aan de dieren waar ik naartoe moet! 
Hee, halloooooo!!!
Meneer de Bok, kunt u me de weg wijzen misschien?






Huh? , Wat ben jij voor vreemd dier zeg !  zegt Meneer de Bok .
Nee, ik kan je helaas niet helpen, want ik kom alleen in dit stuk van het park.
Sorry. Maar als ik jou was zou ik het even  aan de Zwijnen vragen. 
Die weten nogal veel hier. Succes! 





Roodstaart  gaat weer verder , op zoek naar de Zwijnen. 
Omdat ze moe geworden is, besluit ze heel eventjes uit te gaan rusten in dit leuke huisje.




Als haar beentjes weer fit zijn, gaat ze weer verder op stap.






Gelukkig komt ze na een poosje de Zwijnen tegen.
Maar Meneer Zwijn is  helemaal niet zo vriendelijk tegen Roodstaart!


Zeg raar aapje, wat kom je hier doen?
Je hebt hier niks te zoeken hoor je!
Scheer je weg!  






Brrr, wat een gemenerd  zeg.
 Zien jullie de hoge kam op de rug van Meneer Zwijn?
Dat is een teken dat ie niet zo blij is . Roodstaart ging dus snel weer verder .





Wat een schrik ... Roodstaart is helemaal beduusd.
En nu moet ze ook nog deze grote brug over zien te komen .
Oppassen geblazen , want onder deze brug lopen de Zwijnen!





En ja hoor, daar is er weer een.
Maar deze ziet er niet zo boos en gevaarlijk uit .





Deze komt zelfs naar Roodstaart toegelopen  om een praatje te maken.





Kan ik je soms helpen?  vraagt Mevrouw Zwijn.
Ik hoop niet dat je al te erg geschrokken bent net .
Dat boze Zwijn was Scherptand. Hij is de baas hier en is altijd erg nors.

Oh , wat lief dat jij me wel helpen wil. Ik was best wel een beetje geschrokken net.
Maar ik ben de weg  kwijt geraakt hier, 
en ben eerlijk gezegd erg moe nu.
Dus ik zoek een geschikte plek om vannacht te kunnen slapen. 




Loop maar achter ons aan, dan wijzen wij je wel een veilige plek om te overnachten. 





En zo liepen ze een poosje samen , tot ze op de plek aangekomen waren die de Zwijnen bedoelden.  Als dank zocht Roodstaart wat verse eikeltjes voor ze , en nam afscheid. 
Zelf at ze er ook een paar, want ze had inmiddels flink trek gekregen.





Daarna klom ze op een stuk boomstronk 
om de  omgeving af te speuren voor een goede slaapplek.
Want het begon nu wel donker te worden .




Ja, daar zag ze wel een fijne plek.





Een heerlijke hut tussen de wortels van de boom.
Roodstaart klom erin, maakte een fijn bed tussen de bladeren,
en viel al snel in slaap . 

En ze droomde van de ontmoeting met...........






Tja, met wie?
Wie zal Roodstaart ontmoeten , hier in het Wildpark?
En wat heeft die iemand met het geheime plan te maken?

We zullen weer moeten afwachten....


Word weer vervolgd.

Getekend, Roodstaart ;)