woensdag 9 oktober 2013

Knofje in het nieuw

Wat is het toch fijn om met de poppen bezig te zijn.
Daar kan ik toch zo enorm  van genieten .

Nu ik de naaimachine heb ontdekt ga ik los ;)

Deze keer was Knofje de gelukkige.
Zij houd van kleding met zachte kleurtjes en het liefste echt meisjesachtig.

Dus naaide ik een lief rokje voor haar , met erop een gehaakt truitje .
Ben ook deze keer best tevreden over het resultaat. 
Ik doe dit gewoon uit mijn hoofd, want de patroontjes
uit het boek van Tante Hilde , zijn voor poppen van 40 cm.
Mijn poppen zijn 30 cm, en ik snap nog niet helemaal hoe je de patronen kan verkleinen. Heb nog een hoop te leren op dat vlak.
Maar goed, ik ben iemand die dan maar gewoon aan de slag gaat en soms lukt het dan nog ook wat ik in mijn hoofd had.

Knofje was er ook erg blij mee 
en wilde maar wat graag haar nieuwe kleding aan jullie showen. 










Staat leuk bij haar he?
Ze blijft wel een van mijn mooiste poppen die ik gehaakt heb ♥







Love & Light, * Haakjuffie * 
xxxx