zaterdag 30 november 2013

Overwinteren met Roodstaart & Hammie ; Een indringer ?!

Roodstaart, Hammie, Meneertje Prikkebeen en Ijsbrand zijn na hun zoektocht op de Roode Beek gelukkig weer veilig thuis gekomen.  Helaas zonder het Pietje te vinden :(


Ijsbrand zit al lekker uit te rusten in zijn fijne huisje waar ie zich al helemaal thuis voelt.






Hammie en Meneertje Prikkebeen vragen of hij zin heeft om nog even de dag door te nemen.
Dat wil Ijsbrand wel.





Plots roept Roodstaart ze , want er is iets vreemds aan de hand..
overal liggen pepernoten en kruimels ...





De vier vriendjes snappen er niks van.
Zo hebben ze het toch niet achtergelaten .





Hammie is helemaal verontwaardigd, want iemand heeft aan háár pepernoten gezeten!!!





Dan zien ze ineens bij hun huisje iets wat nog veel vreemder is ..
er ligt namelijk een muts!
En niet zomaar een muts; nee, dat lijkt wel een echte pietenmuts!
Hoe is die hier nu terecht gekomen???





Ze klimmen de trap op naar hun huisje , en ooooh....
daar liggen nog meer kruimels en pepernoten.





En Hammie ontdekt iets wat nog veel vreemder is;
de deur van hun huisje staat open!!!!!
Dat betekend dat er iemand binnen is geweest ,
of.. nog veel erger.... dat er nog steeds iemand binnen is!






Wat nu?
Ons viertal besluit toch maar binnen een kijkje te gaan nemen ,
ondanks hun angst wie of  wat ze daar zullen aantreffen ..






Die stoere Ijsbrand gaat als eerste naar binnen ...

Maar ... ziet hij dat goed?
Het lijkt wel of er iemand in het bed van Roodstaart ligt!





En ja hoor,
er ligt echt iemand in bed.
Wie zou dat zijn?






Inmiddels durven de anderen ook naar binnen te komen,
en Roodstaart besluit de vreemde indringer eens voorzichtig wakker te maken .
Hammie, Meneertje Prikkebeen en Ijsbrand kijken vol spanning toe .





En wat schetst hun verbazing als ze zien dat het een lief klein meisjespietje is ....
en ze lijkt helemaal niet geschrokken te zijn van de vier vriendjes.
Het kleine Pietje begint  meteen haar verhaal te vertellen ....






Hallo , lieve Roodstaart, Hammie, Meneertje Prikkebeen en Ijsbrand,

Wat ben ik blij om jullie dan eindelijk te zien .
Ik ben Lieve, een pietje van Sinterklaas.
Al een paar dagen ben ik op stap, wat een avontuur!
Eerst raakte ik opgesloten in het postkantoor toen een overijverige postkantoormedewerker ineens veel te vroeg het postkantoor sloot. 
Toen ik de volgende dag daar weer weg kon, raakte ik de weg compleet kwijt.
Ergens heb ik de verkeerde afslag genomen , want na een poosje was ik in Gangelt.
Daar is zo'n wildpark ; hartstikke leuk.
Ik heb even op mijn gemakje rondgekeken daar , maar ja, 
het Pietenhuis waar ik naar op zoek was staat in Nederland, en niet in Duitsland.
Dus toch maar weer verder zoeken, en ineens herinnerde ik mij het adres van Roodstaart ;
Aan de Vijver nummer 1.  
Hier hadden we vlak voor de intocht gelogeerd , weten jullie nog?
Alleen toen was het erg donker, en zag het er allemaal wel een beetje anders uit.
Maar toch is het me gelukt, want hier ben ik dan .

Zouden jullie wat voor me willen doen?
Namelijk  niet aan Sinterklaas laten weten dat ik hier ben?
Want weten jullie...
eigenlijk wil ik helemaal niet terug naar Spanje.
Ik wil zo graag bij jullie blijven wonen , 
en misschien eens mee op avontuur over de Roode Beek.

Mag ik me dus voorlopig hier verstoppen bij jullie?
En mag ik alsjeblieft nu gaan slapen?
Ik ben zo moe van alle avonturen ,
en verlang naar een warm, zacht bed.
Mag dat , alsjeblieft??




Oef, wat een verhaal.
De vriendjes zijn er even stil van..
Want wat moeten ze nu doen?

Roodstaart besluit eerst maar eens even plaats te gaan maken 
voor een slaapplekje voor Lieve .
Dat betekend dat de lekkere zachte stoel voorlopig uit het huisje moet.
Roodstaart sleept de stoel naar buiten, en brengt hem naar Huize * Haakjuffie *,
waar ie voorlopig kan staan. Daar is plek genoeg.
Ze haalt meteen haar slaapzak en een warme deken op voor Lieve .






Nadat alles in gereedheid is gebracht,
is het voor iedereen tijd om te gaan slapen .

Ijsbrand en Meneertje Prikkebeen zijn naar hun eigen huisjes toegegaan ,
en Roodstaart , Hammie en Lieve kruipen lekker onder hun warme dekentjes...



Lieve is al snel in slaap gevallen; zij was zo moe van alle avonturen die ze meegemaakt heeft .







Roodstaart en Hammie praten samen in bed nog even zachtjes wat na...




Want hoe moet dit nu verder??
Ze hebben immers aan Sinterklaas beloofd dat ze het vermiste Pietje zouden zoeken.
Nu hebben ze haar gevonden, maar het pietje wil niet terug naar Spanje.
Ze kunnen haar toch niet verborgen houden voor de Sint?
Sowieso hoort Luisterpiet ook alles, dus misschien weet de Sint allang dat Lieve bij hun logeert.  En ook weten ze nog steeds niet wat ze nu met die zak vol kadootjes moeten doen..


Zou Sinterklaas een goede oplossing voor ze hebben ?
En ze vertellen wat de bedoeling van de zak vol pakjes is?

Laten we het hopen,
we wachten het allemaal maar weer rustig af :)



Word vervolgd...




( Pietje Lieve is gemaakt en bedacht door mijn lieve blogvriendin blauw ruitje .  Mede dankzij haar is dit sintverhaal tot stand gekomen. Ik ben haar dan ook zeer dankbaar )