donderdag 5 december 2013

Overwinteren met Roodstaart & Hammie ; Bezoek van Sinterklaas!


Aan de Vijver , nummer 1.
Schinveld
5 december , vroeg in de ochtend..


***

Op de aanlegsteiger bij het huisje van Roodstaart staat hoog bezoek;
namelijk niemand minder dan Sinterklaas!!


Wat zou Sinterklaas zo helemaal alleen hier komen doen??






Roodstaart merkte het als eerste, maar durfde niet zo goed naar de Sint toe te gaan,
want tja, er is iemand in het huisje verstopt zoals jullie misschien nog wel zullen weten ..
Een lief klein pietje, Lieve genaamd, die niet meer terug naar Spanje wil.
En Roodstaart weet nu niet goed wat te doen.
Als Sinterklaas maar niet boos is , ojee...





Maar gelukkig is daar Hammie;
onze stoere kleine dame die voor niets en niemand bang is.
En al zeker niet voor Sinterklaas.
Want waarom zou je bang voor die lieve man zijn?
Nergens voor nodig!


Hammie vraagt waar ze dit bezoek aan te danken hebben, en Sinterklaas vraagt of Hammie eerst iedereen erbij wil halen; ook Lieve...


Oeps, Sinterklaas wist het dus allang ;)





Schoorvoetend komt iedereen het huisje uit ..




en nemen plaats om naar Sinterklaas te luisteren .





En Sinterklaas begint te spreken :


Wat een toestand zeg, met mijn verdwenen pietje.
Hoewel ik formeel nog niets van jullie heb vernomen  maar inmiddels 
wel de luisterpiet heb gesproken, heb ik besloten zelf maar eens 
polshoogte te komen nemen . Dus hier ben ik dan .
Wat fijn om jullie allemaal eens in eigen persoon te ontmoeten.
Het spijt me dat ik het jullie zo lastig heb gemaakt door te vragen of jullie
op zoek wilden gaan naar het verdwenen pietje.
Het was een gevaarlijke, koude reis heb ik begrepen en bij thuiskomst 
werden jullie verrast met een loge die ook nog eens aan jullie vroeg dit stil
te houden voor mij.  Dat spijt mij enorm.

Heeft Lieve het jullie niet al te lastig gemaakt?
Het is echt een schat en ik zie nu in dat ze het heel erg naar haar zin heeft hier in Schinveld.
Ik begrijp dat ook wel, omdat ze een van de weinige pietenmeisjes is op dit moment.
Haar beste vriendinnetje Hannelore wilde ook al niet mee terug naar Spanje.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat het merendeel van mijn pieten heren zijn.

Nu had ik zo gedacht, uiteraard met jullie goedkeuring ,
als Lieve dit jaar nu eens bij  * Haakjuffie * en de poppenfamilie bleef wonen.
Dan kunnen we volgend jaar december overleggen of ze nog wat langer blijft
of toch wellicht mee terug wil naar Spanje?


Wat vind je daarvan Lieve?





Lieve is helemaal beduusd dat Sinterklaas allang wist dat ze zich bij Roodstaart verstopt had.
Maar wat is ze blij!
Natuurlijk wil ze blijven, wat een goed idee.
Dank u wel lieve Sinterklaas.




Maar dan is er nog wel een vraag die nog niet beantwoord is; 
namelijk wat ze met al die pakjes moeten doen?


Sinterklaas verteld dat de pieten allemaal verkeerde dingen hebben ingepakt ,
omdat de kadootjes op waren.  Dat was op het Sinterklaas journaal te zien.
De pieten hebben overal de pakjes al opgehaald en terug gebracht ,
zodat iedereen op pakjesavond wel de juiste pakjes krijgt .

Maar hier is dat dus nog niet gebeurd blijkbaar.
Daarom vraagt Sinterklaas aan Lieve of ze nog een keertje voor Piet wil spelen.
Dat wil Lieve uiteraard wel, en dus haalt ze de zak vol met pakjes uit het huisje...







sleept de zak de trap af..





pfoe, wat is die zwaar zeg!





nog een klein stukje..




en geeft de zak aan Sinterklaas.
Die neemt afscheid van onze vrienden en neemt de zak mee terug naar de pakjesboot.
En beloofd ze dat er vanavond op pakjesavond 
de juiste pakjes op de aanlegsteiger zullen liggen . 




Maar wat de kadootjes ook zullen zijn,
onze vrienden hebben het mooiste geschenk al ontvangen;
namelijk een lief nieuw gezinslid, genaamd Lieve .



Wij wensen  jullie alvast een hele fijne pakjesavond toe,
en morgen zullen we zien wat  onze vrienden kregen van die lieve Sint.


Heel veel plezier gewenst,
groetjes, Roodstaart, Hammie, Ijsbrand, Meneertje Prikkebeen en Lieve
xxx




( Sinterklaas is bedacht en gemaakt door Blauw Ruitje . Dank je wel voor dit mooie geschenk . )