vrijdag 31 oktober 2014

Jikke blogt ; Ik heb mijn wagen volgeladen, vol met ...........

Lieve Saartje ,

Alweer een week voorbij ..
Het is hier zo heerlijk in Schinveld, en we doen veel leuke dingen.
Afgelopen week was het prachtig weer , en dus besloot Steffie om met ons naar het bos te gaan. Dat was reuzeleuk,. want we gingen met de bolderkar!





Fé wilde de bolderkar trekken, en ik en Skip zaten er lekker in ;)




We liepen best ver, en wat is het toch mooi in de bossen van Schinveld .




Onderweg kwamen we een paar tamme kastanjebomen tegen,
en dus besloten we er een aantal mee te nemen.
Fé ging gewoon op haar kont zitten tijdens het zoeken  hihi..




Steffie vond dat niet erg, en moest erom lachen .
Ze is zo aardig, en het maakt haar niks uit of we onze kleertjes vies maken,
want ze heeft veel liever dat we plezier maken .



Skip en ik deden de tamme kastanjes in een emmer,




waarna Fé ze in de bolderkar gooide. 




Toen we er genoeg hadden verzameld,
liepen we weer verder .




Ik ging weer fijn in de kar zitten samen met Skip.
Dat vinden wij heel leuk.





Onderweg kwamen we een heel groot vossenhol tegen .
Skip wilde erin gaan, maar dat vond Steffie geen goed idee.
Ik vond het maar spannend hoor...




Fé ging kijken of ze wat kon zien, maar nee, het was te diep.




Op de terugweg liepen we langs de weilanden,
en kwamen we ganzen tegen.
Gelukkig zaten die achter een hek, want ze waren niet zo aardig .




En zo te zien vinden ze gras erg lekker ;)




Wat is de herfst toch mooi he Saartje..
Al die mooie kleuren in de bomen,




is dat bij jou nu ook zo mooi?




Vooral deze kleur vind ik prachtig!




Thuisgekomen gingen we iets heel leuks doen.
We mochten Steffie helpen om een kampvuurtje te maken ,
en gingen daar de tamme kastanjes op poffen.
Ik vond dat zo leuk, en zo gezellig.
Lekker warm bij het vuur , ja, dat was echt heel leuk .




Steffie lette wel goed op dat Skip in haar buurt bleef, 
want die vond het vuur maar wat interessant. 



En Fé mocht steeds blazen om het vuur aan te houden.
Het was een dag om niet snel te vergeten !




Ik ben benieuwd wat voor leuks we deze week weer gaan doen.
Dat hoor je volgende week weer van me hoor. 
 Heel veel knuffels vanuit Schinveld,

Kusje van Jikke <3