vrijdag 14 november 2014

Jikke blogt; Sint - Maarten

Lieve Saartje,


We hebben nu toch wat leuks gedaan !
Omdat het 11 november was, hebben we lampionnen gemaakt voor Sint - Maarten . Steffie had de keukentafel vrij gemaakt en vol gelegd met allemaal knutselspullen. Skip mocht er ook gezellig bij zitten op een stoel. 




Ik wist alleen even niet zo goed hoe ik moest beginnen ,



maar die lieve Steffie kwam me een handje helpen.



Fé kon het wel helemaal zelf.




En kijk eens wat een mooie lampionnen we maakten.
Heb hem in mijn lievelingskleur gemaakt. Mooi is ie geworden he?



Na afloop waren Fé en ik moe, 
en ruimde Steffie alles weer netjes op .



Fé ging beneden met het poppenhuis spelen ,





en Steffie genoot van haar nieuwe tijdschrift .




Ik besloot gezellig bij Steffie en Skip te gaan zitten ,
want ik was moe. 




In de avond, toen het donker was,
gingen we Sint - Maarten lopen.
Moet je onze mooie lampionnen toch eens zien !



We liepen naar het huis van Roodstaart en Hammie, 
en die zaten al klaar.



Roodstaart had alles heel mooi verlicht, overal stonden kaarsjes. 




 We zongen liedjes, en kregen allemaal lekkers van Roodstaart .




Het was zo gezellig Saartje,
en Roodstaart en Hammie zijn erg aardig.


Het weekend word trouwens spannend!!!
Want morgen komt Sinterklaas aan in Gouda.
Ik ga samen met Fé en Steffie ernaar kijken op tv .
En dan mogen we onze schoen gaan zetten..
Heb er zin in!! 

Een dikke knuffel van Jikke xxx