zaterdag 10 januari 2015

Juultje


Ondanks dat al mijn popjes me stuk voor stuk erg dierbaar zijn,
word er soms een extra bijzonder popje geboren in mijn poppenatelier..

Dit kleine , 22 cm metende , popje is er zo een ..
Ik stel haar graag aan jullie voor ,
haar naam is Juultje :





Ook al is Juultje nog klein, ze kan al heel goed zelf haar ondergoed aantrekken ,



ze wilde haar schoentjes ook al aandoen ,
maar nee... wat komt er eerst Juultje?




juist! 
je sokjes.
Grote meid!



En wat is ze dan trots als het haar gelukt is , zie haar eens stralen <3




Maar wat nu kleine Juultje?
Wat zit je daar zo sip?
Oh, je wacht op kleding...
Ja, dat is wel nodig ..



Ze wilde als eerste een warme muts.
Dus breidde ik die voor haar 



makkelijk dicht te knopen, zodat je in de winter geen sjaal nodig hebt.




het staat haar super schattig 




Maar alleen een muts is niet genoeg ,
dus nam Juultje een kijkje in de kast met wol.




zocht een mooi, zacht bolletje uit,



en zette me aan het werk.
Een tuinbroek moest er komen!




Ik ben dus erg druk met dit kleine schepseltje ,
want ze heeft aardig wat wensen .

Geeft helemaal niks, ik doe het met liefde,
want zoals gezegd is dit kleine popje erg bijzonder .

Waarom dat zo is?
Dat vertel ik de volgende keer , 
als ik wat verder ben met haar kleding.


Een fijne dag,
Liefs , * Haakjuffie *